pioni

pioni

keskiviikko 17. kesäkuuta 2015

Jee jee

Olin ostaa 50-luvulta peräisin olevan sohvan. Onneksi se myytiin jollekulle muulle sillä välin, kun minä yritin järjestellä sille kuljetusta.

Tämä talo kärsii eräänlaisesta tuholaisongelmasta. Ihmiset saavat minun puolestani uskoa mihin uskovat, kunhan siitä ei ole haittaa toisille. Mutta täällä olen joutunut sen verran usein hätistelemään jehovan todistajia oveltani, että minua se alkaa jo haitata. Kotonaan pitäisi saada olla rauhassa. En tiedä, kuka nämä ihmiset päästää sisään kerta toisensa jälkeen, ehkä he ovat hankkineet tietoonsa ovikoodin. Eilen olin kaikessa rauhassa teippailemassa nettijohtoa makuuhuoneen jalkalistaan, kun ovikello taas soi. En mennyt avaamaan, vaan jäin istumaan hiljaa ja odottamaan ovikellonsoittajien poistumista. Mutta! Ennen siirtymistään seuraavalle ovelle he sujauttivatkin postia sisään postiluukustani. Se laskeutui suoraan lapsen leikkikuorma-auton lavalle. Eikä se ollut mikä tahansa lehtinen, vaan jonkun kokouksen esite sekä käsin kirjoitettu viesti, kirjekuoressa jonka päällä luki käsin kirjoitettuna sukunimeni. Minulle tuli kovin ahdistava olo. Teki mieleni avata ovi ja sanoa jotain (en tietenkään tehnyt niin, koska olen nössö). Luulen, että lisään postiluukkuuni mainoskiellon ohelle uskonnollisen materiaalin kieltävän lapun. En minäkään käy heidän kotonaan toimittamassa kutsuja evoluutiollistieteellisiin konferensseihin, alleviivaten heidän henkilökohtaista vääräuskoisuuttaan. Perkele, anteeksi kielenkäyttöni, mutta tällainen ärsyttää niin vietävästi.

Huomenna on lapsen viimeinen hoitopäivä ennen lomaa. Perjantaina hän lähtee isänsä kanssa mummolaan ja minä jään yksin ties miten moneksi päiväksi. Jippii! Aion nukkua, juoda siideriä ja syödä sipsejä ja herkkuleipomuksia, pyöräillä ja käydä kirpputorilla ja taidemuseossa ja mitäs vielä, no, pitää keksiä asioita joiden tekeminen ei maksa mitään. Parin päivän ajan saan nauttia melkein tyhjästä kaupungista - kävely tai pyöräily jokirannassa kuulunee siis ohjelmaan, ja ajatelkaas, voin vaikka poiketa jokilaivaan tuopilliselle, jos huvittaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti