pioni

pioni

torstai 14. joulukuuta 2017

Laiskuri

Löysäilen tällä viikolla kaiket päivät kotona, mutta lapsi on päivähoidossa. Olen huono vanhempi. No on minulla yksi kirjallinen koulutehtävä vielä kesken, ja maanantaina oli vietettävä iltapäivän verran aikaa koululla. Enpä tiedä mistä nyt on kyse, mutta olin taas saada siellä ahdistuskohtauksen. En kerta kaikkiaan tunne kuuluvani sinne. Luulen ja toivon, että työelämässä helpottaa hieman.

Vaikka työharjoittelun aikana heräsin vaivatta ennen kuutta joka aamu, olen nyt oitis muuttunut takaisin laiskaksi itsekseni. Herätys soi klo 7.02 ja silmien avaaminen tuntuu aina yhtä mahdottomalta. Onneksi olen saanut näiden päivien aikana tehtyäkin sentään jotain. Siis siivottua ja koottua muutaman kassillisen pois lahjoitettavaa tavaraa. Jostain syystä myös pestyä kylpyhuoneen lattian pesukoneen kohdalta. En kyllä suostu kutsumaan tätä miksikään joulusiivoksi.

Ärsyttää Tinder. (No ei sillä tavalla aktiivisesti ärsytä, että miettisin sitä paljon, mutta jos satun avaamaan sen, niin ottaa päähän.) Moni ihminen kirjoittaa profiiliinsa itsestään jonkinlaisen kuvauksen, toiset eivät ollenkaan ja heidät minä jätän suosiolla rauhaan. Mutta sitten on niitä, jotka suorittavat tuon itsensä kuvailemisen emojirivin avulla. Minä en jumalauta ymmärrä. Jos siinä kuvauksessa on vaikka yksi pojaksi oletettava ukkeli ja yksi tytöksi oletettava akkeli, niin tarkoittaako se, että tällä henkilöllä on yksi poikalapsi ja yksi tyttölapsi? Vai että hän nyt vain yleisemmin ottaen pitää lapsista ja haluaa perustaa perheen? Vai että hän on heterosuhteessa? Vai että hän etsii heterosuhdetta? Olenko yksinkertainen, kun en ymmärrä? Ehkä pikemmin moninkertainen. Ei ole tuo emojihomma tällaisia kaiken ylianalysoivia ajattelijoita varten. Mitä liikkuu mielessä ihmisellä, joka ajattelee, että saa kattavasti ja selkeästi kuvailtua itsensä, elämäntilanteensa ja toiveensa semmoisten pienten kuvien avulla? Pelkään, ettei paljoakaan koska se ei toimi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti