pioni

pioni

perjantai 8. huhtikuuta 2016

Fyffe ja häpeä

Johan tässä tuli lomailtua. Eilen iltapäivällä sain viimein ensimmäisen työtehtävän, jonka tekeminen tosin kesti vaivaiset kaksikymmentä minuuttia. Se olikin ilmeisesti vasta kokeilukappale. Nyt odottelen seuraavaa.

Eilen illalla koin jonkinlaisen romahduksen raha-asioiden suhteen; MH tietää, että olen vähintäänkin tiukoilla ja on kannustanut minua talouteni kuntoonsaattamisessa. Järjellä ajatellen tiedän, että on hyvä, että hän pitää asioita esillä, mutta silti välillä tuntuu että pää hajoaa. Numerot ovat mitä ovat, viivan alle jää aina miinusta, ja ensireaktioni on työntää kaikki pois mielestä, koska hävettää niin helvetisti. No, nukuin sitten yön yli ja tänään olen saanut pyydettyä parille laskulle maksuajan pidennystä ja kysyttyä pankista mahdollisuutta opintolainan lyhennysvapaaseen. Eivät nuo minua pelasta, mutta tuntuu että olen ainakin yrittänyt jotain.

Ongelmien suurin syy tällä hetkellä on asuntoni, joka ei näytä menevän kaupaksi ja josta ei tule nyt vuokratuloakaan. Olen vähän tyytymätön välittäjään (lähinnä hänen laatimaansa myynti-ilmoitukseen - olen kyllä vienosti ehdottanut siihen paria muutosta), mutta toimeksiannon irtisanominen kesken sopimuskauden olisi kallis liike sekin. Asunnossa tarvitaan putkimiestä ja joudun toistuvasti pyytämään siellä päin asuvaa veljeäni hoitamaan asiaa, sillä isännöitsijän suosittelema putkimies on näemmä semmoinen teflon-tyyppinen, jonka kanssa on vaikea saada mitään sovittua (hän kävi paikalla jo kertaalleen, mutta ongelma ei korjaantunut, joten nyt yritetään toista yhteydenottoa). Voi kun joku remontointia rakastava nyt vain ostaisi sen kämpän pois käsistäni.

No mutta hei, näin pääsiäisen jälkeen saa kaupasta tarjousmämmiä ja sitä minulla myös on. Taidan mennä ja vedellä kipollisen naamariin soijavispin kanssa, on muuten hyvää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti