pioni

pioni

tiistai 28. huhtikuuta 2015

Putkessa

Päivät jotenkin vaan menee. Teen töitä koko sen ajan, minkä O on päiväkodissa. No, pidän minä yleensä noin kymmenen minuutin mittaisen ruoka- ja venyttelytauon. Huomenna pitäisi olla projektin viimeinen päivä. Työt eivät ilmeisesti ole edenneet aivan suunnitellusti, joten jatkoaikaa taitaa olla luvassa. Kyllä se minulle kelpaisi, se raha nääs. Ja tekeminen tietysti myös.

Minusta tuntuu, että täällä meillä haisee tupakalta. Ilmaisen asian näin, koska en ole aivan varma. Minähän olen hajuaistivammainen: kesällä tulee jo kolme vuotta siitä, kun menetin hajuaistini. Se on toki osittain palannut sittemmin, mutta ei ole missään nimessä entisellään. Sen vääristävyyden vuoksi jotkin entiset herkkuni maistuvat nykyään pahalta, ja monet eivät oikein miltään. Minulle oli kova paikka esimerkiksi jättää ruokahifistely, mutta nyt alan olla asian kanssa sujut, joten ei siitä sen enempää. Nyt haluaisin joka tapauksessa tietää, haiseeko täällä oikeasti tupakalta (ja jos, niin miksi) vai onko tämä jokin muu haju, joka haisee tupakalta vain minun nenässäni. Häiritsevähkö se on joka tapauksessa, joten jotain pitäisi keksiä. Esimerkiksi siivoaminen saattaisi auttaa, mutta katsotaan nyt, milloin jaksan. Ehkä viikonloppuna.

Ikkunamme ulkopuolella olevaan puuhun on puhkeamassa lehdet. Ihanaa. Saa katsella jotakin vihreää eikä vain miettiä, kyttääkö joku vastapäisestä talosta. Linnutkin pitävät mahtavaa konserttia siinä puussa. Meneeköhän niihin hermot kesän mittaan?

Takaisin sorvin ääreen, tai minkä hassunhauskan sanonnan tähän itse kukin haluaakaan lisätä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti