pioni

pioni

keskiviikko 31. joulukuuta 2014

Vilpitön paremman uuden vuoden toivotus

Erikoinen päivä tämä vuoden viimeinen. Olin aamulla töissä ensimmäistä päivää ja työvuoron jälkeen irtisanoin itseni. Töissä kävi yllättäen ilmi niin epäilyttäviä asioita työnantajastani, että en halua olla missään tekemisissä moisen toiminnan kanssa. Onneksi minua opastanut vanha työntekijä oli erittäin mukava. Hän kertoi senkin, että hänen oli varta vasten käsketty valehdella minulle tietyistä työhön liittyvistä asioista, joissa työnantajan toiminta ei kestä päivänvaloa. Soitin esimiehelle vuoron jälkeen ja annoin vielä tilaisuuden selittää asioita, mutta kuten valehtelusta kiinni jäänyt ihminen tapaa tehdä, hän vältteli aihetta ja laittoi tehdyt virheet muiden syyksi. Surullisinta puhelussa oli hänen kommenttinsa "Kyllä meille tulijoita riittää!", sillä valitettavasti se on totta - kaikilla ei ole rohkeutta, älyä tai mahdollisuutta tehdä samaa ratkaisua kuin minä.

Minua tietysti vähän harmittaa huijarin uhriksi joutuminen, mutta koska tunnen kuitenkin toimineeni tilanteessa oikein, selvinnen siitäkin sinänsä masentavasta tosiasiasta, että olen edelleen työtön. Ennen olisin laittanut kaiken tapahtuneen oitis oman huonouteni piikkiin, mutta nyt en taida jaksaa. Katsotaan nyt, mitä mieltä työvoimatoimistossa ollaan tällaisesta showsta.

Ehkä ensi vuosi on parempi - en oikein keksi, miten voisi olla huonompikaan. No, tietysti aina voi sairastua vakavasti tai päätyä muusta syystä makaamaan vihanneksena. Alkajaisiksi saan kuitenkin huomenna levätä hieman flunssaani pois, se kelpaa kyllä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti